Zgodnie z ogłoszeniem Ministra Cyfryzacji 10 grudnia 2023 wejdzie w życie obowiązek stosowania
e-Doręczeń w samorządach.
W skrócie i dla przypomnienia system e-doręczeń to kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego, spełniająca wymóg stosowania e-korespondencji w kontaktach z administracją. Warto zaznaczyć, że e-doręczenie gwarantuje poufność korespondencji, chroni przed kradzieżą, uszkodzeniem czy ingerencją w treść. Elektroniczny list polecony trafia ekspresowo i bezpośrednio zawsze do właściwego adresata, który otrzyma elektroniczne powiadomienie o wiadomości w skrzynce odbiorczej.
Usługa e-doręczeń pozwala na zastąpienie papierowego dziennika pocztowego. Jednak wymaga to odpowiedniego przygotowania jakim jest zaopatrzenie się w odpowiedni program do zarządzania dokumentacją. Jako Tensoft Sp. o.o. jesteśmy w stanie przeprowadzić Państwa przez proces wdrożenia niezbędnego oprogramowania jakim jest system do elektronicznego zarządzania dokumentacją DOKUS (www.dokus.pl) począwszy od analizy przedwdrożeniowej, przez wdrożenie i szkolenia oraz opiekę autorską. W ramach systemu do elektronicznego zarządzania dokumentacją DOKUS również pozwala na:
- Rejestrację korespondencji przychodzącej (ePUAP, mail, faks, poczta),
- Prowadzenie rejestru korespondencji przychodzącej / wychodzącej,
- Weryfikacja podpisów elektronicznych,
- Automatyczna rejestracji przesyłek ePUAP,
- Wizualizację załączników bezpośrednio w systemie,
- Generowanie raportu przesyłek na pocztę,
- Prowadzenie składów chronologicznych,
- Obsługę wielu punktów kancelaryjnych,
- Wielopoziomową dekretację.