Zapraszamy na warsztaty doskonalące dla użytkowników systemu AdAS:
Weryfikacja deklaracji na podatek od nieruchomości oraz aktualne zagadnienia w module Podatki
Termin: 10 czerwca 2025 r. Czas trwania: 9.00-13.00
Narzędzie: Platforma webinarowa (Kliknij i poznaj szczegóły techniczne)
Cena: *350,00 zł./1 osobę – zgłoszenia przyjmujemy do 02-06-2025 r. Liczba miejsc jest ograniczona. Opłata jest pobierana na pokrycie kosztów administracyjnych szkolenia.
DLA KOGO?
– Skarbnicy i Naczelnicy Wydziałów Podatków i Opłat Lokalnych,
– pracownicy merytoryczni odpowiedzialni za naliczanie wymiaru, podatku od nieruchomości, gruntów i lasów.
JAKIE KORZYŚCI?
Na szkoleniu zostaną poruszone zagadnienia dotyczące opodatkowania ogrodzeń, paczkomatów, stacji ładowania, myjni bezdotykowych, hal i przekryć namiotowych, garaży blaszanych, biogazowni, farm fotowoltaicznych i wiatrowych, kolejek linowych, wyciągów narciarskich oraz fundamentów. Uczestnicy poznają nowe zasady kwalifikacji przedmiotów opodatkowania oraz dowiedzą się. Szkolenie umożliwi także analizę praktycznych przypadków i zadawanie pytań.
CZĘŚĆ I – SZKOLENIE Z ZEWNĘTRZNYM EKSPERTEM
Trener: Doktor nauk prawnych, praktyk, doświadczony trener. Specjalizuje się w prawie podatkowym, ze szczególnym uwzględnieniem wdrażania optymalnych rozwiązań dla samorządów w zakresie podatków i opłat lokalnych, a także podatku VAT; w codziennej praktyce uczestniczy m. in. w pracach związanych
z bieżącą obsługą jednostek samorządu terytorialnego; jest autorem licznych publikacji w prasie samorządowej.
PROGRAM (9:00-12:00):
1. Czynności poprzedzające zamknięcie ksiąg – o czym należy pamiętać?
2. Funkcje weryfikujące poprawności zapisów w księgach rachunkowych
3. Przeksięgowanie i księgowanie – jak wykonać przeksięgowania? Auto dekrety.
4. Wydruki (zestawienie obrotów i sald).
5. Konfiguracja i tworzenie bilansu, rachunku zysków i strat oraz funduszu.
6. Generowanie tabel na przyszły rok – przepisywanie i uzupełnianie planów kont.
7. Operacje związane z generowaniem bilansu otwarcia i zamknięcia.
8. Księgowanie równolegle nowego i starego roku, generowanie i modyfikacja.
9. Zamykanie okresów i archiwizacja.
10. Pytania i odpowiedzi.
CZĘŚĆ II – SZKOLENIE MODUŁ PODATKI Z EKSPERTEM TENSOFT
Trener: Pracownik i praktyk w obsłudze systemów ERP, uczestniczy w procesie tworzenia i aktualizacji systemu. Wiedza przekazywana w trakcie szkolenia jest oparta na doświadczeniu trenerów w pracy z konkretnymi modułami.
PROGRAM (12:00-13:00):
1. Przygotowanie danych do sporządzenia sprawozdania SP-1.
2. Obsługa eDoręczeń w systemie AdAS – praktyczne aspekty.
3. Wnioski akcyzowe – kluczowe terminy i obowiązki.
4. Wydawanie decyzji zmieniających w sprawach akcyzowych.
5. Sporządzanie i składanie sprawozdań akcyzowych.
6. Współpraca z EGiB – konfiguracja połączenia z GML.
7. Ujęcie działek zgodnie z widokiem geodezyjnym.
8. Porównywanie danych podatkowych z informacjami z EGiB.
9. Konfiguracja deklaracji i informacji podatkowych – dodawanie załączników.
10. Sprzedaż karty podatkowej z przeniesieniem danych na nową kartę.
11. Sporządzanie sprawozdania Rb-27s i analiza skutków obniżenia stawek.
Jak dokonać zgłoszenia?
Należy wypełnić formularz zgłoszeniowy online dostępny na stronie
www.szkolenia.tensoft.pl lub przesłać faxem pobraną i wypełnioną kartę zgłoszenia.
KONTAKT
Tensoft Sp. z o.o.
ul. Technologiczna 2, 45-839 Opole
Telefon: 77 540 78 40, kom. 602 358 748
Fax: 77 544 60 85
e-mail: szkolenia@tensoft.pl strona: www.szkolenia.tensoft.pl
Podejrzyj regulamin uczestnictwa w szkoleniach
Klauzula informacyjna RODO
Wydrukuj ofertę